Voer een eigen onderzoek uit onder uw leden

Leden­tevredenheids­onderzoek

Hoe tevreden zijn uw leden en waar zitten punten voor verbetering?

Het ledentevredenheidsonderzoek:

  • is een uitgebalanceerde vragenlijst, opgesteld op basis van jarenlange ervaring
  • geeft u snel inzicht in de tevredenheid van uw leden

  • biedt een overzicht waarin de resultaten van uw leden samengevat gepresenteerd zijn

  • is te personaliseren door middel van eigen logo en inleidende teksten

  • is makkelijk te delen door middel van een link

  • is uit te breiden met extra analyses

Prijs: € 1.500,-  

Bestel  > 
  Meer info  >    Leaflet

Extra vragen

Mocht u enkele vragen toegevoegd willen zien aan het onderzoek is dit uiteraard mogelijk. Voor € 100,- per vraag kunt u de vragenlijst zoveel uitbreiden als u maar wilt. Deze vragen komen ook terug in het overzicht met de resultaten van alle respondenten.

Aanvullende analyse

Door middel van een aanvullende analyse heeft u de mogelijkheid extra inzicht uit de resultaten van uw leden te krijgen. De resultaten worden in eerste instantie samengevat teruggekoppeld. Voor een meerprijs wordt een aanvullende analyse gegeven door de adviseurs van BrancheAdvies. Dit is een kwalitatieve analyse op basis van de gegeven antwoorden van de leden en een vergelijking met de beschikbare gegevens uit onze database met verenigingen. Eventuele kruisverbanden tussen verschillende vragen worden hier ook in meegenomen.

Eenvoudig in 5 stappen

  1. Vul uw onderzoeksgegevens in
  2. Personaliseer uw onderzoek
  3. Accordeer de vragenlijst
  4. Zet uw onderzoek uit
  5. Deel de resultaten
ipad

Vragen zorgvuldig samengesteld

  • De onderzoeksvragen zijn samengesteld door de adviseurs van Van Spaendonck Brancheadvies
  • Door meer dan 25 jaar ervaring in de advisering van branche- en beroepsverenigingen weten ze welke vragen een vereniging aan haar leden moet stellen
  • U kunt deze vragenlijst uitzetten alsof het uw eigen onderzoek is
Geautomatiseerd uw respondenten raadplegen

Geautomatiseerd uw respondenten raadplegen

Nadat u de respondenten heeft toegevoegd worden zij via een geautomatiseerde mail uitgenodigd om deel te nemen aan uw onderzoek. Een uitnodigingstekst staat voor u klaar en op de door u aangegeven dag wordt deze uitnodiging verstuurd.

Rapporten delen in uw vereniging

Rapporten delen in uw vereniging

Met de deelfunctie kunt u collega’s een link sturen naar de resultaten. U kunt kiezen welke vragen u met wie deelt. Zo deelt u makkelijk resultaten met bestuursleden maar ook met uw bureaumedewerkers.

Waarom een leden­tevredenheids­onderzoek?

Leer van wat uw leden willen

Een vereniging behoudt haar leden niet door meer van hetzelfde te bieden, maar door in te spelen op hun behoeften en wensen. Ondernemers willen gekend en betrokken worden. Het is daarom van belang regelmatig te (laten) onderzoeken wat er speelt onder de leden en wat de behoeften en wensen zijn.

Een tevreden lid telt voor twee

Tevreden leden zorgen voor een extra visitekaartje voor de vereniging. Ze kunnen een positieve bijdrage leveren aan het aantrekken van nieuwe leden.

Maak toekomstplannen

Met behulp van de resultaten van het ledentevredenheidsonderzoek kunnen beleidsplannen en koersveranderingen onderbouwd worden, ook naar de leden toe. Strategische keuzes vragen om een heldere onderbouwing.

Wat levert het onderzoek op?

Voor € 1.500,- krijgt u de mogelijkheid om een ledenonderzoek uit te zetten onder uw leden. De vragenlijst staat voor u klaar en kan door u zelf gepersonaliseerd worden. De vragen zijn door ons bij veel verenigingen getest en hebben betrekking op de tevredenheid van uw leden over uw vereniging. Hierbij kunt u denken aan vragen als: hoe zien uw leden uw vereniging? Welke diensten vinden de leden relevant en hoe wordt de vereniging gewaardeerd?

Het onderzoek levert u een rapportage op op basis van de resultaten van de deelnemende leden. Dit totaalrapport is voor u inzichtelijk en eventueel te verspreiden.

Het kost u als vereniging erg weinig tijd en levert een schat aan waardevolle informatie op.

Klanten aan het woord

"Vakcentrum wilde inzicht in de verbanden tussen de branches die zij vertegenwoordigt en ontdekken waar de accenten in behoefte liggen van grote en kleine leden. Vooral het inzetten van extra segmentatiemogelijkheden - niet standaard in Brench! - gaf meerdere inzichten en was erg inspirerend.

Brench! is flexibel en servicegericht. Het zou nog mooier zijn als tussentijdse resultaten van de leden waarneembaar zijn. Ook website en uitleg op de site zijn nog voor verbetering vatbaar.

Wij doen het denk ik nog een keer, over één of twee jaar. Kijken of we (nog) hoger kunnen scoren." 

 

Patricia Hoogstraaten - directeur Vakcentrum

"Onlangs heeft VBO Makelaar een ledenonderzoek uitgevoerd via Brench! Dit is naar volle tevredenheid gegaan. VBO Makelaar zal de tool in de toekomst vaker gaan inzetten om de klanttevredenheid te monitoren en de resultaten gebruiken om te anticiperen op de behoeften van de aangesloten leden."

 

Richard Biesta - Manager Ledenservice Vereniging VBO Makelaar