Het leveren van informatie over belangrijke ontwikkelingen in de branche waar je leden mee vooruit kunnen, is van toegevoegde waarde voor je leden.
Goede, actuele branche-informatie helpt je als vereniging om tijdig knel- en actiepunten te signaleren.
Komen het beleid en activiteiten van de vereniging nog wel overeen met de behoefte van de leden? Inzicht hierin zorgt ervoor dat leden zich gehoord voelen en je gericht actie kunt ondernemen.
Wil jij jouw vereniging toekomstproof maken? Dan is inzicht in waar je als vereniging op dit moment staat en waar jouw leden behoefte aan hebben op het gebied van innovatie van groot belang.
Veranderingen in de samenleving en markt maken dat verenigingen moeten opereren in een dynamische omgeving waarin vraagstukken zoals innovatiekracht, goed geïnformeerde leden, maatwerk, flexibiliteit en transparantie belangrijk zijn.
Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die lid zijn van een branchevereniging meer innovatie laten zien. We zien steeds meer dat verenigingen hun rol pakken om de branche of beroepsgroep te helpen duurzaam te ontwikkelen en daarmee innovatie te stimuleren.
Met een innovatieonderzoek beantwoord je o.a. onderstaande vragen.
- Welke rol pak jij als vereniging? Is dat een voortrekkersrol in de vernieuwing van de sector?
- Creëer je nieuwe kansen voor leden? Of ben je volgend aan de achterban en vooral ondersteunend aan de leden?
- Waar wil je als vereniging naar toe? Wil je meer samenwerking zoeken met andere organisaties en branches?
- Bestel je onderzoek
- Maak je wensen kenbaar tijdens een telefonische afspraak
- Accordeer de vragenlijst
- Zet jouw onderzoek uit
- Wij stellen de onderzoeksrapportage op
- Bespreek de resultaten met een adviseur
Of je nu veel of weinig vragen wilt stellen, zelf vragen wilt formuleren, adviesuren wilt inkopen of juist niet, alles is mogelijk. De vragen zijn door ons bij verschillende verenigingen getest en hebben betrekking op de branche waarin jouw vereniging actief is.
Kies je voor een basis onderzoek dan heb je de keuze uit standaardvragen die je verder kan aanvullen met eigen geformuleerde vragen. Je ontvangt een anonieme hyperlink die je onder je leden kunt verspreiden en de resultaten ontvang je in een PDF rapportage in de huisstijl van jouw vereniging.
Een onderzoek op maat geeft je meer vrijheid en keuzes. Naast dat je meer vragen kunt formuleren en het onderzoek naar meer respondenten kunt sturen, is het ook mogelijk om adviesuren in te kopen. Deze adviesuren hebben betrekking op het formuleren van de vragen, maar kunnen ook ingezet worden voor een vervolgtraject. De resultaten worden namelijk gesegmenteerd, waardoor we deze nog beter kunnen interpreteren.
- Inzicht in de behoeften van de leden
- Inzicht in de impact van wijzigingen in wet- en regelgeving
- Uitkomsten te gebruiken als input voor het activiteiten- en jaarplan, ter verbetering van de dienstverlening, uitwerking issuemanagement en/of ter onderbouwing en versteviging van de lobby
Basis€ 4000,- |
Op maatOp aanvraag |
|
Startoverleg om onderzoeksvraag scherp te stellen | Ja | Ja |
Aantal vragen (max) | 25 | > 25 |
Aantal respondenten (max) | 200 | Onbeperkt |
Ruimte om vragen toe te spitsen op de branche/sector | Ja | Ja |
Open vragen (max) | 3 | Onbeperkt |
Anonieme hyperlink | Ja | Ja |
Segmentatie resultaten | Nee | Ja |
Rapportage resultaten in pdf | Ja | Ja |
Kwalitatief onderzoek (interviews) | Nee | Ja |
Eindpresentatie op locatie | Meerprijs | Ja |
Gratis digitaal eindgesprek met adviseur Wissenraet van Spaendonck | Nee | Ja |
Vul je gegevens in en bestel gemakkelijk een onderzoek. Door op de bestelknop te klikken wordt de bestelling verstuurd. Je ontvangt een mail met je bestelling en de mogelijkheid om je eigen account aan te maken in ‘mijn brench’.