Het leveren van informatie over belangrijke ontwikkelingen in de branche waar je leden mee vooruit kunnen, is van toegevoegde waarde voor je leden.
Goede, actuele branche-informatie helpt je als vereniging om tijdig knel- en actiepunten te signaleren.
Komen het beleid en activiteiten van de vereniging nog wel overeen met de behoefte van de leden? Inzicht hierin zorgt ervoor dat leden zich gehoord voelen en je gericht actie kunt ondernemen.
Wil jij nieuw beleid ontwikkelen voor jouw vereniging? Dan is inzicht in hoe de buitenwereld over jouw vereniging, branche en leden denkt noodzakelijk.
Op die manier kun je risico’s beheersen en zelf de regie pakken over de beeldvorming.
Met een stakeholderonderzoek krijg je o.a. inzicht in de mogelijke kloof tussen verwachtingen van de buitenwereld en de eigen wensen en ambities,
in de effectiviteit van de communicatie-inspanningen en in het huidige beeld en verwachtingen van stakeholders ten aanzien van jouw branche en vereniging.
Door deze inzichten wordt jouw vereniging een sterke en goede samenwerkingspartner.
Met een stakeholderonderzoek beantwoord je bijvoorbeeld onderstaande vragen:
- In hoeverre staan stakeholders achter de (strategische) doelstellingen en plannen van de vereniging?
- Hoe ervaren stakeholders de samenwerking en relatie met de vereniging en de branche?
- Hoe kan je de samenwerking met je stakeholders verbeteren?
- Welk beeld hebben je stakeholders van de branche en komt dit overeen met wat je als vereniging wil uitstralen?
- Bestel je onderzoek
- Maak je wensen kenbaar tijdens een telefonische afspraak
- Accordeer de vragenlijst
- Zet jouw onderzoek uit
- Wij stellen de onderzoeksrapportage op
- Bespreek de resultaten met een adviseur
Of je nu veel of weinig vragen wilt stellen, zelf vragen wilt formuleren, adviesuren wilt inkopen of juist niet, alles is mogelijk. De vragen zijn door ons bij verschillende verenigingen getest en hebben betrekking op de branche waarin jouw vereniging actief is.
Kies je voor een basis onderzoek dan heb je de keuze uit standaardvragen die je verder kan aanvullen met eigen geformuleerde vragen. Je ontvangt een anonieme hyperlink die je onder je leden kunt verspreiden en de resultaten ontvang je in een PDF rapportage in de huisstijl van jouw vereniging.
Een onderzoek op maat geeft je meer vrijheid en keuzes. Naast dat je meer vragen kunt formuleren en het onderzoek naar meer respondenten kunt sturen, is het ook mogelijk om adviesuren in te kopen. Deze adviesuren hebben betrekking op het formuleren van de vragen, maar kunnen ook ingezet worden voor een vervolgtraject. De resultaten worden namelijk gesegmenteerd, waardoor we deze nog beter kunnen interpreteren.
- Inzicht in de behoeften van de leden
- Inzicht in de impact van wijzigingen in wet- en regelgeving
- Uitkomsten te gebruiken als input voor het activiteiten- en jaarplan, ter verbetering van de dienstverlening, uitwerking issuemanagement en/of ter onderbouwing en versteviging van de lobby
Basis€ 4000,- |
Op maatOp aanvraag |
|
Startoverleg om onderzoeksvraag scherp te stellen | Ja | Ja |
Aantal vragen (max) | 25 | > 25 |
Aantal respondenten (max) | 200 | Onbeperkt |
Ruimte om vragen toe te spitsen op de branche/sector | Ja | Ja |
Open vragen (max) | 3 | Onbeperkt |
Anonieme hyperlink | Ja | Ja |
Segmentatie resultaten | Nee | Ja |
Rapportage resultaten in pdf | Ja | Ja |
Kwalitatief onderzoek (interviews) | Nee | Ja |
Eindpresentatie op locatie | Meerprijs | Ja |
Gratis digitaal eindgesprek met adviseur Wissenraet van Spaendonck | Nee | Ja |
Vul je gegevens in en bestel gemakkelijk een onderzoek. Door op de bestelknop te klikken wordt de bestelling verstuurd. Je ontvangt een mail met je bestelling en de mogelijkheid om je eigen account aan te maken in ‘mijn brench’.